Tuesday, May 13, 2008

Nama Syaitan Dalam Al-Fatihah‏

Nama Syaitan Dalam Al-Fatihah> > > > Assalamualaikum Semoga boleh dimanfaatkan> > > > Al-Fatihah adalah satu rukun dalam solat, apabila cacat bacaannya maka> > rosaklah solat. Oleh itu perbaikilah bacaannya dengan ilmu tajwid. Bukan> > setakat bacaannya saja rosak malah kita menyebut nama syaitan di dalam> > solat kita. Berikut diperturunkan nama syaitan laknat yang wujud didalam> > Al-Fatihah, sekiranya kita tidak berhati-hati. Nama syaitan

> > > > 1. DU LI LAH> > (bila dibaca tiada sabdu)sepatutnya DULILLAH

> > > > 2. HIR ROB (bila dibaca dengan> > sabdu)sepatutnya HI ROB

> > > > 3. KIYYAU (bila dibaca dengan sabdu)sepatutnya KI> > YAU

> > > > 4. KANNAK (bila dibaca dengan sabdu)sepatutnya KA NAK

> > > > 5. KANNAS (bila> > dibaca dengan sabdu)sepatutnya KA NAS

> > > > 6) Iya (disebut tanpa sabdu)> > sepatutnya Iyya. Iya bermaksud 'matahari' Dalam ayat ke 5,jika salah> > bacaannya akan bermaksud 'kepada mataharilah yang kami sembah dan kepada> > matahari kami meminta pertolongan'!!!!

> > > > 7) SIROTHOLLAZI.............> > sehingga habis hendaklah dibaca tanpa henti.

> > > > 8) AMIN .hendaklah mengaminkan> > Al-Fatihah dengan betul iaitu AA...dua harakat, MIN.... 3 harakat, semoga> > Amin kita bersamaan dengan Amin malaikat Insya-Allah. semoga kita menjadi> > orang yang sentiasa membaiki bacaannya. Perhatian ; Sebarkan hukum Allah> > walaupun satu ayat semoga kita mendapat rahmatNya, Insya-Allah. wassalam.

No comments: