Sunday, May 18, 2008

ALWAYS 'DOA BEFORE AND AFTER MAKAN'



I have to say this. This is good. At this restaurant, on the wall of every table. Which is good. Not all the people know the doa. Just by reading Bismillah saja before makan. But nowdays, young boys and young girls, our children read it for us.
Having this, always remind us untuk berdoa before and after makan. I took this pictures when i was having my breakfast in one of the restaurant in Qlap. And i think, this is the only restaurant that stick the doa on the wall on ever table. I notice that you know.
A - modern orang nya.
B - sedarhana orangnya.
**Sedang A dan B berkerusus...**
A : eh apa kan si B ani.. inda pandai tulis... haha.a..a.
B : tolong ku bah A. Ajar ku menulis...
A: belajar sendiri! Ha...ha..a.
B: :(
**Suatu hari.. sedang B sibok mengulangkaji....**
A: B, ada test oral baca Surah Al-Kaafiruun
B: au.. napa
A: tolong ku menghafal kan
B: ???... (tau menulis, tapi inda tau membaca)
Moral of the story, kadang ada sesetengah dari masyarakat kita nampak canggih, wal hal, bila di kenali lebih dekat lagi, ada jua kekurangannya. Jangan mengukur ilmu seseorang jika awda sendiri tidak 100 peratus pun sempurna. Makanya, jangan under estimate seseorang dan jangan sesekali mentertawakan orang dengan keaiban dan kekurangan yang ada pada seseorang, sedangkan awda sendiri bukannya sehebat mana pun.
Oh well, so yes, i like it restaurant ani. Selain provide service untuk makan, ada jua bacaan doa di sediakan di setiap meja. Pahala bagi mereka dan pahala untuk you jua.

1 comment:

Anonymous said...

i like this part...banyak pengajaran...thanks