Thursday, March 18, 2010

BERBASIKAL

Au rawan ku meliat. Tapi hey.. that's life. Berbasikal awal pagi seawal 5.30am menghantar anak ke sekolah, berkayuh basikal, rasa jua indung tani kan mau tani pandai. Bila i nampak? Selalu sudah nie.. hari atu balik sekolah, hari panas, duduk dalam kereta air-con panas pun orang complain, ani berbasikal balik sekolah. Duduk lagi di belakang basikal anaknya ... basikal ah bukan motorsikal nie.. Bapa mengayuh, anak duduk belakang.. masih boleh senyum and sembang-sembang. Yang meliat pun terharu.

Bersyukur tah dengan kemudahan yang kitani ada. Kadang ada yang berkerita inda betiada. Kereta inda sebarapa. Bayangkan kalau berbasikal saja you keraja? Imagine.. Bah bersyukur tah dari inda tedapat.

1 comment:

NiniBoi said...

hai Zura.. yeah i agree wth u. kesian bagi yg mempunyai nasib mcm atu..tpi bagi yg mempunyai nasib lebih baik dari orang atu pun mengeluh merungut.. itulah maknanya org yg tidak tau besyukur.. mcm org bebasikal atu..besyukur mana yg ada. rasa simpati dan perihatin terhadap setengah insan yg kurang bernasib baik adalah petut ada pada diri kita kerana kita semua diciptakan adalah sama.. men are created equal.