Tuesday, March 9, 2010

Mengurat punya Pasal.. Apa Hal?

Kan bercerita tah jua. Story like this. Ke tasik petang tadi. About an hour di tasik. Nyaman jua rasanya. Merah padam muka. Inda semerah yang you have in mind. Like merah jambu. Pink kah tu? Hahah...

So done quickly out dari tasik. Indah eh .. been so nice. But cannot do it everyday. Tomorrow i am working till 6pm, so no going tasik. But if you haven't been there, or haven't been there a while, why not .. go lah. Why not.

Anyway the story pasal mengurat. Apa hal? Biasa lah tu. Jarang and inda ada bini-bini mengurat me. I put it in my FB, pun rupanya ramai jua punya pengalaman yang sama. Interesting ya.. Tapi siapa dorang atu.. Haha.

Jalan cerita.. (adeh.. dabar-dabar jua kan membaca.. ) Okay - I drove out dari tasik. And yeah at the trafik light. Pun ada yang senyum senyum. Okay me senyum lah. Senyum takut karang nya sombong jua. Lain jua senyum biasa and senyum mengatal kan.. haha. Anyway, jalan and that car berlalu. Then up to trafik light in between St Andrews and SOAS.. drove pass the trafik light to Qlap. Sekali kereta putih ani tinggi lah than my car. Nda boleh mention apa kereta nya. Tapi besar lah 4w. My car apa jua. Buka roof, turunkan cermin, and drive kan merasa fresh air. But you know lah, fresh air apa kalau banyak kereta. Anyway, dari beair-con taim bepaloh, baik buka tingkap. Kering jua baju.

So.. cerita nya this white car mengimbari my car. I thought the car wants to go first. I slow down. Then slow down tia jua. Dari my view mirror, mencari cari keratas ia. Haha. Sibok jua taim drive. I was enjoying my ride because if feel good tadi atu. Rilex listening to love songs. Haha.. sentimental.

He drove behind me. And upon reaching another trafik light, the car was next to mine kan tu. Sekali hisssss...hissss... orang nya toh. Menoleh me, and mengayakan tangannya minta handphone. Senyum me tarus and zoom off. Sekali he gimbari lagi.. sagan ku eh. Ada kah.. (Good looking this guy. But dalam hati ku, orang good looking like this inda kan nada yang punya or what? Maybe married kah.. otherwise inda ia minta talipon like that.. dalam hati ku saja..)

And then pura-pura inda liat. Tapi kan ketawa me bah. Kan senyum takut ia pikir me berkenaan tia pulang. Then he drove pass, make a quick rounabout rah bulatan Jami'e and then melintas passing me lagi.. senyum and off to Qlap balik. Chicky eh. But hey.. good looking. Haha.!

For me i got to concentrate to drive. There's no way to stop to give phone numbers. Giler jua banar. But you know, never knew what's the attention ya. Maybe wants to be friend kali jua. But whatever it is pun, do it properly lah kali ya. Kalau terjumpa there, maybe someday terjumpa jua somewhere. Then if niat is right, to be friend, maybe one day. I don't know.. do you?

I got many stories like this, just very interesting when you think about that ya. Last time i met this one person also and we exchange phone numbers. But not on the road lah.. Somewhere in Qlap. And now become friends and still intouch.

That's the story. What's yours?

No comments: