Saturday, March 22, 2008

Terima Text Hari Ini...

You tau apa...

Dari Hamba Allah Yang Menghantar kan text..."Allah yang Maha Kaya.. Maha Sempurna.. jangan tah kan berlagak.. bukan me yang putuskan silaturahim.. tapi u.. jangan terlampau ego dan bangga diri.. kelak memakan diri.. jangan main main dengan me..Ingan.. jangan main main kan perasaan me..." ???????

"Langgsung inda mau balas my text.. inda mau jawab my kal.. you ingat you sapa??? Nak berlagak.. nanti kena cabut nyawa oleh tuhan baru lah menangis menyesal.. jadi lah manusia...."

So, i nak tanya sapa yang berkuasa? Ada kah manusia yang menghantarkan text ini menyedari yang dia nya hanya manusia seperti saya sendiri, atau dia yang berkuasa untuk mengatakan sesuatu di luara kuasa nya dalam keadaan marah???? Oh well...

Allah mencoba kekuatan iman seseorang dengan berbagai cara. Hanya sesorang yang memiliki iman yang terpuji apabila menerima cobaan dan dugaan dengan penoh kesabaran dan tidak setitik atau bayangan setitik terlintas di hati nya mengeloh menghadapi nya. Manusia tetap manusia, walau sekuat mana agamanya, seluas mana ilmu pengetahuan nya, seluas laut pengalamannya, kesombongan bukan lah milik mu. Ia nya ada lah Selendang Allah. Kelemahan mu tertera menonjolkan kebodohan diri sendiri. Salam dan maaf jika kata menyakitkan hati, namun tidak tersimpan kejahatan. Sentiasa memperingati sesama manusia, agar sentiasa berserah dan reda atas apa jua. "Kehilangan akan nampak jua..." Semuanya kerana Allah. Dan jangan sesekali menggunakan nama Allah semata-mata untuk menunjukkan keangkuhan diri. Ingat!! Awak pun manusia.. Aku pun manusia! Lenyap sekelip mata dengan kehendaknya jua. - buat sesorang yang terlalu memikirkan diri sendiri, dengan menyalah gunakan ilmu yang ada di dada untuk kepentingan dirinya sendiri. Tidak ada yang kekal padamu, tidak ada yang kekal pada ku... Jangan terlalu mengikuti kehendak hati, jawapannya mati binasa olehnya...

3 comments:

Anonymous said...

well..hai good morning zura..its seem ada seseorang yg tkecre and selalu mengingati zura..think positive about it..just let it be..kep it..mybe some day zura need this guy..kekadang kita terlepas pandang..dlm kesibukan dan kealfaan..ada yg mengingatkan..its nice..its ok..kita ada kawan yg berbagai golongan..ada yg nak menjahanamkan..dan ada yg selalu mendoakan kita..this guys look nice to you..sory for this comment..peace no war

Anonymous said...

hai.apa kbr?benar apa komen org pertama tu..sepatut nya zura inda buleh buat dlm blog pasal org lelaki kah tu yg antar tex arah zura ah..liat mcmana cara marah nya..ada yg marah nda tentu pasal..tpi ani mcm marah psal zura nda balas tex nya..nda jwp cal nya..ani tanda nya ia seorang yg perihatin..kalau sejuta org..payah kan jumpa seorang mcm ni zura..harap u focus pda lelaki ni..terima kaseh bye zura

Supermummy said...

bah..kalau ia atu penyabar..banar2 kan Zura tuhan akan bukankan hati Zura tu utk mbls sms atau jwp kolnya. Klw urg atu care brabis inda ya memaksa tu. inda ya memajal smpai marah2 x ah. entah ha ani pendapat ku dunno with others. Peace jua No war war.