Saturday, March 29, 2008

Hypocrite

Hypocrite... we can talk about our religion. What ever religion you believe in. Whatever faith you have within you. But just don’t be such a Hypocrite!!!

Allah lebih suka kepada hambanya yang tidak menunjuk-nunjuk walaupuan mempunyai ilmu yang tinggi. Sebaiknya gunakan lah dengan jalan yang lurus. Jangan fIkir you have banyak pengetahuan dalam agama, tetapi meyeleyeng..

Bukan kah prinsip “lalang dan padi”?? Orang nampak akan perbuatan yang buruk, mungkin akan buta dengan niat hati, tetapi Allah maha mengetahui. Wahai kawanku, sedarlah sebelum terlambat…

Patutkah sesorang yang kuat agamanya dan perasaan mempunyai ilmu pengetahuan yang lebih tinggi berkata sebegini kepada seorang hamba Allah? Tidak kah dia sendiri mengetahuai apa semua nya dari Allah? Yang hodoh, yang hansome, yang lawa, yang indah, yang sakit, yang apa jua yang kita hadapi itu semuanya dari Allah?? Dan setiap nafas terhembus untuk mengutuk, mentertawakan, menghina, mengumpat seseorang hamba Allah itu bedosa besar. Macam mana dosa besar? Semuanya dari Allah, makanya apa yang di tertawakan itu kuasa Allah. So you mentertawakan nya.

Use commonsense lah…. Allah create alam dan apa yang ada di dalamnya termasuk lah saya hamba Allah, termasuk lah you hamba Allah.. dan termasuklah yang lainnya. So jangan lah ada hypocrite dari kita. Minta di jauhkan dari semua itu. Nikmatilah dengan keindahan alam ini, dunia ini, dan sentiasa lah bersyukur. Siapa kamu untuk “mengatakan aku muslimah yang tidak sedar??” Percayalah, apa yang ku lakukan dalam perjalanan hidup ku, baik nya tidaklah payah untuk ku menunjuk-nunjuk kepada manusia yang lainnya. Cukup untuk Allah sahaja. Siapa kamu? Sebelum berkata apa-apa, cermin lah dulu diri kamu.. Salam..

Ini lah kata-kata dari sahabat ku, kepada sahabat ku… sayang nya bila ku tahu sahabat yang dulunya ku hormati, malang menjadi jauh dari itu.. Maaf kan ku. Ku maaf kan mu. Tetapi tidak akan ku panggil sahabat ku selagi ada bangkai buruk terpanah di hati mu…

“its ok nda plng nda apa2 tu.. me kan solat dlu..nda me jelous tu.. bnyk lgi bidadari dari syurga for me amin..kah3 me tetap istiqomah.. ia tah u di timpakan penyakit tu..pasal kan tipu org sja…janji dtepati..maaf..kah3 rasain lo..betaubat tah…”



PS. Kepada pembaca blog ini, apa kah persasan biskita setelah membaca sedikit text sms yang di hantar oleh pengirim yang cukup pengetahuan nya mengenai agamanya??? Dan yang menerima sms ini ada lah sesorang yang mempunyai penyakit yang sampai kini belum sembuh. Walauapapun, hamba ini sentiasa kuat bersemangat untuk hidup, menikmati hidup nya dengan penuh kesiksaan yang di tempuhnya, namun tidak pernah menerima sms yang sebegini dari hamba Allah yang lain. Hamba Allah yang berpenyakit ini, menangis kerana sakit hati dengan kata kata yang di text kan kepadanya, sedangkan arwah Ibu dan arwah bapanya tidak pernah berkata sedemikian.... Hati nya sakit, namun i sendiri memujuknya agar tenangkan fikiran nya dan jadi kan lah ini sebagai dugan dalam hidup nya. Tidak semua nya indah. I told her to text to this person back, to say thank you for saying all that and may Allah membalas kebaikan nya itu.. Dan hamba Allah ini pun berhenti menangis. Dalam hidup, jangan lah di perli kehodohon sesorang itu, jangan di perli kecantikan sesorang itu. Semuanya nya sama dan dari Allah jua... Please lah.. menyakiti hati seseorang ini memang mudah.. ketawa lah.. Meminta ma'af pada sesorang yang telah di sakiti.. entah bila kah ada masa nya lagi.. sometimes ke egoan membunuh sesorang tanpa disedarinya. Membunuh macama mana? Well... you will know what i mean... Berhati-hati lah wahai kawan kawan ku sebelum melakukan sesuatu. Hidup di dunia hanya semantara. Gunakan kan lah akal fikiran kita untuk berfikir, jangan perasaan... Wassalam..



2 comments:

Anonymous said...

aslm,km untk pengetahuan yg membaca blog ini..terutama belia2 dan sahabat yg saya perekenalkan blog ini untk di layari..lebih kurang 100 org dkb..saya lah org yg menghantar msg kpd kwn baik zura..saya dgn hati yg tulus dah ikhlas memohon maaf secara terbuka kpd zura dan juga kwn baiknya itu..dunia dh akhir zaman..org tk lgi suka bca ALQURAN..tak mau BERSALAWAT..tak mau SOLAT..dan tak mau terima NASIHAT..hinga kan yg HAK itu di angap BATIL..dan Hipokrit..Saya tk heran krna perkara tersebut terjadi pada rasulullah..Org tk mau terima apa yg dsampaikan nya..hinga ada yg sangup mengucapkan nya gila..Allahuakbar..buka minda dan hati anda..hanya allah yg maha mengetahwi segala nya.untk zura tahniah..terima kaseh

Anonymous said...

So sad..to yg membuat sms atu if u kan menasihati make sure jgn merusik hati org. Manusia memang inda akan dapat lari dari kesalahan..but sesama manusia juga inda bulih meghukumi another manusia. Cuma yg maha berkuasa saja yg mengetahui segala nya. Baikk buruk seseorang atu biar tuhan yang mengadili. Kdg tani cuba untuk menegur menasihati tapi ingatlah jgn sampai menyakiti sesama kitani. Sayang menyayangi tiada ruginya.