Friday, November 2, 2007

Arguments & Misunderstanding

Why? What cause it? Blurr ku eh. In a day ani inda kan have a normal day, like becakap biasa, beaibun, why is it like no chemistry lagi? That's what one of my girlfriend adu to me. I'm trying to imagine. When i hear her mengadu to me, terasa ku, tersentoh ku dengan perasaan nya yang ikhlas to this one guy ani. Inda ia merati lagi macam mana to cope with this situation ani nya.

I ask her, kenapa ia masih sama this guy, menitik air mata nya. She is janda jua like me. And she got anak jua like me. Sayang ia kan this guy so much knowing this guy ani mempermainkan kedia. Sebab keluarga that guy inda boleh terima ia nya, and that guy pun malu kali kan mengenali my fren ani, sebab ia janda. Tapi ada quality kali ah. Bukan ia mau kan jadi janda, sudah nasib nya. Sudah nasib me jua. So that's why i paham perasaan nya. Nada bini-bini di dunia ani yang plan kan mendirikan rumahtangga kan becerai and minta title janda.

So i told her bersabar saja. Berdoa tah ganya and berusaha saja untuk dirinya sendiri. Ku beri ia contoh, i told her that aku pun berusaha for myself and untuk anak ku. From there, at least ia cool off sikit. I tell you, you can never imagine what people can do to themselves kalau nada tempat mengadu. It hurts but its also a test. For all this tests ani kan, if you can make it, you'll live a better life in the future insyallah. Dengan Keberkatan dan Rahmat dari Allah jua.

I have a friend jua. Bukan islam pulang. She pun miserable life nya. Bekas laki nya really kaya, tapi hidup nya inda senang. Di pukul selalu, and abuse lah. Akhirnya bercerai. Lapas atu internet dating. Then she cerita at least 300++ bah dengan nya dating. All di laluinya, and then at the end, terjumpa dengan lelaki ani, muda dari ia, very rich and he married her. Imagine tia apa yang dilaluinya, lelaki atu sayang kan ia for who she is, appreciate her lagi, and proud of her yang ia melalui all that dengan tabah to capai what she want. I tell you, cincin di jari nya bah, my gosh.. a real wedding ring. And husbandnya yang baru ani, entah ah.. sayangkan kedia ani. Atu lah antaranya, kena coba dengan dugaaan, then see how far. At the end, she derserve the best kan.

Sama jua dengan exams kan, if you sit and make it through, you lulus then if you are good, ada offer scholarship lagi. That's it. The same in life. But life is not on paper, it's every day yang you lalui. So stay there, and jangan putus asa. May be apa yang my girlfriend do atu, i probably can't do it. Tapi entah ah, i have a different way. But i guess determination (penuh keazaman) will bring you there, to where you want to be.

Argument and misunderstanding - kenapa kan tu? Apa pun tak kena. What do you think, apa yang tak kena atu kan? I also inda paham. But entah ah... What went wrong. My girlfriend ani hoping to settle down, tapi i think she got the wrong guy kali. She need to start dating again, but i know its not going to be easy. Before she starts anything new, i think better settle the garbage in her life, and leave the baggage behind. That will probably solve one problem. The rest, look forward for a good future.

No comments: