Saturday, May 21, 2011

JUA KAN ..

Di BRUNEI nie.. accident ..


and ani Di FRISCO DALLAS accident jua..
(gambar bawah)




Accident di mana-mana jua. Jika cuai, inda berapa peratian kah atau peratian kah, sama jua. Makanya berhati-hati lah. So yang di Frisco ani, i think orang atu kan masok ke kiri arah trafik light. But i think ia silap, the green light untuk straight saja, yang belok ke kiri merah. Inda meliat and tarus jalan. So yang ada right of way straight from the other road tarus terkajut because lampu nya green and kenapa ada kereta jalan dari sebelah sana yang kan belok kiri atu? BOOM!! langgar tia.

The reason why and how i know, i pun the other day at the traffic light and nasib i perati jua. Green light going straight but red going kiri. So i waited until the green arrow to left, baru jalan. Ia tah kan, jika terlalu suka suka hilang concentration. So be very careful jua. Waspada selalu.

Kan ada jua accident di Brunei and ada jua accident di Dallas. So di mana-mana saja. When you drive, you should know you're responsible of the safety for you and people with you. Doa selalu sebelum jalan dan dalam perjalanan dan bila sampai semoga sentiasa dalam lindungan Allah. Amin.

No comments: