Thursday, March 31, 2011

KAMBANG BULU, KAMBANG LIUR .. hehe.. & KAMBANG-KAMBANGAN.

Oh semua berbeza jika di gunakan pada satu ayat. Yang lebih creatif jika pandai menggunakan KAMBANG BULU, KAMBANG LIUR DAN KAMBANG-KAMBANGAN. Bah sila buat ayat-ayat menggunakan kesemua perkataan atu..

Mendengar kan ada jua yang KAMBANG BULU waktu ALLAHUAKHBAR di laungkan pada 23hb Feb 2011 yang lalu di TAMAN SOAS, Rupa-rupanya ramai jua kambang bulu mendengarkan. Ada yang berada di dalam Taman SOAS katanya, ada yang mengalirkan airmata. Menusuk ke jiwa. Ya Allah.. That include me, mengeluarkan titisan air mata. I thought me only, but others too.. MasyaAllah..

Atu perkataan KAMBANG BULU. Perkataan KAMBANG LIUR, ada yang berjalan menuju ke taman, ada yang beludah. Entah inda makan pagi kali. Telampau awal kali kan makan. Jadi kambang liur jua orang atu, pun beludah sana sini kan mengeluarkan rasah pahit-pahit, gula-gula sudah nada, beludah tia. Tau ia ada barisan kanak-kanak sekolah di sana atu jua, beludah inda tia ia peduli. Ada jua yang membuang ingusnya siap blow-blow selarah-larahnya. EEEiii.. bari KAMBANG LIUR jua tu.

Sudah atu, KAMBANG BULU dan KAMBANG LIUR sudah. Ada jua yang KAMBANG-KAMBANGAN. Maklum lah ramai orang masa atu. Bah menunjuk-menunjuk tia. Berbagai cara lah menunjuk-nunjuk. Haha .. malas i kan beritau. Karang ada yang terasa jua. Haha.. cali jua. Anyway, all i use tu. KAMBANG BULU. KAMBANG LIUR. KAMBANG-KAMBANGAN! hehe..

I hope you enjoy reading. You punya pengalaman macam mana?

No comments: