Friday, March 11, 2011

SEDIH

Tiada yang ku harapkan darimu. Aku pun tahu aku akan bersendiri jua akhirnya. Teman ku di dunia ialah kamu, teman ku di alam yang lain adalah amalan ku.

Ku menginginkan kebahagian dunia juga akhirat. Itu doa ku setiap pagi dengan harapan setiap hari selagi detik jantung ku bergerak dan angin yang di hembuskan dari nafas ku yang di pinjamkan pada ku yang sementara ini.

Yang ku lalui membuatku menangis, ketawa, marah, tenang, terang, manyakitkan, menghancurkan, menyenangkan dan segala macam perasaan yang ku rasakan.

Semamangnya kita mula dengan menangis, ketawa, tenang, kecoh, menangis, dan akhirnya sama ada menangis atau ketawa, itu akan datang dari amalan jua.

Setiap hari ku berdoa, berharap sesuatu yang baik untuk ku, keluargaku. Ya Allah, ampunkan aku. Hati ku hiba mengenangkan dosa dosa yang ku lakukan. Terima lah taubat hamba berdosa. Ku akui kelemahan diri, ku insafi kekurangan ini, ku kesali kejahilan ini, terimalah taubat ku ini Ya Allah. Telah aku merasakan derita jiwa dan perasaan, ampunkan aku Ya Allah. Redhai dan berikan aku jalan ke jalan yang Engkau redhai.. Ya Allah.

No comments: