Thursday, January 27, 2011

BASI BUROK!

Sudah ke lawyer. Membayar besi buroh orang. Baru ia. Sudah tah banyak commitment, kan di bayarkan lagi besi burok orang ani. Kalau di bawa ke Mahkamah tunya, sendiri yang menyain loan etc sendiri yang kena uyong bukan orang lain. Tapi niat baik kan menolong.

Macam atu tah ceritanya. Mau inda mau bayar tia jua. Dalam keadaan macam ani jua ada yang inda suka kan diri atu, mengomplain lah inda sepatutnya menerima gaji like this lah like that lah.
Whatever. Pikir nya ia ganya yang boleh. Dan jua lagi inda ia pikir kan commitment orang jua. Walhal melakukan sesuatu yang menyakitkan adalah yang berdosa. Tapi inda kira arah nya tu, pasal ia dengan pangkat.

Membayar hutang inda menjadi masalah. Ganya inda cukup duit kan membayar. Bayar itu bayar ini. Kan tia lagi membayar basi burok orang?? Wow.. kitani turun naik court, membari malu saja. Tapi ia lah mana orang tau tu, nama kitani jua kan. Tapi yang punya angkara ... siok siok ganya. Entah lah. Malas ku kan becakap. Baik lagi diri ani inda lari dari kan membayarkan. Biar tia Allah saja membalaskan, kerana inda ku mampu untuk berbuat apa hanya dapat menyetalkan dengan apa yang ku mampu. Bila ku mampu jua.

Ada jua orang atu masih berhutang arah ku $16,000.00. Tapi macam nada arah nya. Entah ah.. Ada ku tejumpa keluarga nya, tapi inda jua ku kan memalukan kedia dan memburokkan kedia. Kecian saja keluarga nya malu karang. Tapi yang ku inginkan untuk nya membayar aku walau dua tiga ratus pun okay. Ani.. biar ia lari lari. Mendrive Volvo ia hari atu, buat inda ia teliat kediaku. Hahah!! Cali kan. Apa salah nya kalau ku buat jahat untuk mendapatkan duit atu?

Kalau jahat ani capat terlaksana. Sebab Syaitan akan sentiasa menyokong and menolong. Tapi buat apa. Yang dapat ku liat, mudahan di panjangkan umor jua, hikmah yang ku dapat dari ani, ia lah mungkin suatu hari nanti bila orang yang berhutang atu berduit akan menjadi kaya .. InsyaAllah .. mungkin masa atu aku beguna duit dan mungkin ia akan membayar nya sendiri.

Bordosa kitani jua jika inda menagih. Tapi berdosa jua orang yang berhutang kan melarikan diri untuk membayar tapi mampu sebenar. Entah lain orang lain lah.

Basi burok - barangan nama kitani orang pakai, tapi akhirnya tidak bertanggong jawab untuk membayar.

Sudah membayar atu, nyaman jua rasanya. Walau pun bukan hutang sendiri. Yang penting hari ani melakukan satu titik yang membolehkan melanjutkan STRESS yang boleh membawa mati atu selesai. Di tolak dari antara 100 sebab yang menyebabkan STRESS. so.. kemudian claim.

No comments: