Tuesday, April 22, 2008

MAGIC WORD

Receive text - "Besok ambil luqman pukul 8.00"
I reply - "Apa? Pagi or malam? Mana magic word?"
Receive text - "Malam.lov u mumy magic word apa mumy please kah"
I senyum and balas text - "Yes baby. Ok. I love you too sayang...smile"
Luqman rupanya.. ha.ha.. he replay - "K mumy"

Driving to Muara. Suddenly i receive text ani bah. From sapa nah? Dari Luqman. Banar baby ku ani. Tarus tarus bah macam commanding. Bukan lagi commanding. Commanding tah banar. So i smile... inda kah me mengajar ia to say please and where the "mummy' nya atoh.. gone. I balas text nya and ask him tarus...

Cali bah baby ah. Tapi kalau di biar like that, sudah basar inda tia pandai kan say please. Magic word is "PLEASE". Important tu eh. I ever met a friend dulu dulu.. from Europe, kalau inda ia mendengar 'please'nya riuh tia .. and always said.. "don't your mama teach you to say please??" he.he... Kind of cute. Everytime i always remember that... i even say that to my friend if inda ada "magic word" nya... Oh well...

So anyway, been doing good today. After work, make milo and have 2 pcs of crackers or krikis nya melayunya, and then slept till 1pm. Lunch and had rice with tauge ikan masin. Balik rumah, had water and sleep lagi. Bangun and change sport gear.. and did my walk at the Stadium. Just three rounds saja and then balik. Cuaca not so hot. Drizzling jua. So i pakai my rain jacket while doing my walk. And so done at 6pm.

Off balik rumah. Mandi jap, then clean my hamsters punya house, vacum here and there and lapas atu ke pasar jap beli ikan bakar for my brother di muara. Ia jaga kadai today. Not our kadai but just working as part time saja. Em.. we need locals. So we are the locals. Heh.e.e. boleh di katakan yang dedicated jua lah... he.eh....

Off to muara and i will be here for a short while saja. Em.. tomorrow working in the conti and Fakhrul Razi ATOM will be there at 4pm Insyallah and Pelangi Listeners dapat nyanyi bersama nya... Oraite!!! Looking forward. Nasib suara inda punya suara macam my idol singer Mariah Carey and Celine Dion, kalau inda banyak karaja part time ku eh. Em ... kalau kalau inda mencukupi pun, pindah tah ke AMERICA and make millions from my dream voice... ha.ah.. but eh.. masih lagi cun my suara walaupun inda belaku benyanyi ah... Perasaan lagi..

Working Rentak2-6 tomorrow. Everyday i wish pendengar ceria and enjoy bersama Pelangi. I always imagine bila masuk dalam kereta kan selalu nya dalam keaadan yang bermacam macam. Ada yang happy and ada yang inda. So lagu tah penghibur lara. Tapi kadang myself pun like that. But we have all the stations. I always listen to 93.3Fm. Yes. Reason why? Well.. tune in to that sometime, especially early in the morning, the doa doa ada and terus lah berdoa on the way dalam hati untuk kemudahan hari atu... Yes..

Oh well... I need to kisar udang kering now. Kan buat kerabu mangga. Em.. i told them to make me sayor kacang panjang. I am so into sayoran and fish. Not a fan of meat. Sometimes only. But ikutkan my jenis darah pun, i think its okay and sesuai jua. I like to eat nasi and satu macam makanan. Em.. not so liking too much lauk lauk nya. Sebab inda tia enjoy untuk merasakan one dish atu. Mix tia and i don't know how to appreciat that too. So i much prefer, kalau ada ikan, maybe sayor be okay. But if only sayor and nada ikan, its still okay for me... How bout' you?

Life is simple. Jangan make it difficult. Enjoy your day today. Love ya!!!

xoxo.... from zura

No comments: