Wednesday, February 23, 2011

SEMBAHYANG SUNAT TAUBAT

I heard this on-air rah NUR ISLAM FM 93.3. Driving back lepas send my son to school. I am glad i got to hear it. Just for those of you who wanted to do this Sembahyang Sunat Taubat, di mulakan dengan air sembahyang lah dulu.

Lepas tu bediri atas tikar sembahyang atau apa jua tikar yang bersih yang dapat di gunakan untuk bersembahyang. Bediri dan berniat. Selepas Al Fatihah pada rakaat pertama, bacalah ayat kursi 11x dan selepas bacaan Al Fatihah pada rakaat kedua, bacalah Al Ikhlas 11x. Selepas sujud rakaat kedua yang terakhir, waktu dalam sujud, bacalah "LAA ILA HA ILLA ANTA SUBHANAKA INNI KUNTU MINAZ DZALIMIN" - 40x. Selepas memberi salam, beristifar banyak kali.

When i hear this, masyaAllah.. i am lucky to listen to it on the right moment. Yes hidup kita tau di beri untuk beramal, merendahkan diri dan jadikan apa yang kita tau untuk di kongsikan dengan yang lain dan sentiasa mendoakan sesama untuk kesejahteraan dan keselamatan sentiasa dalam iman dan bertaqwa kepadaNya dalam kehidupan ini. Jadikan pengalaman yang kita ada dan dari pengalaman orang lain sebagai pedoman dan meminta kepadaNya.. sentiasa meminta kepadaNya (jangan sombong) semoga di berikan bimbingan dan di perlihatkan dari tanda-tanda untuk kita teruskan kehidupan ini dengan berjuang ke jalan Allah.

I am glad and very glad. That is one way, bila kita sentiasa berdoa kepadaNya, i always yakin and percaya there is always a way for me to hear something like this from the advice and ceramah or lagu dalam radio. Bermacam-macam cara you and i will get, as long as sentiasa doa. Though i tidak dengar suara Allah pun untukNya membimbing, but Allah Maha berkuasa, dan dari cara apa pun yang menandakan sesuatu yang membawa ke jalanNya, itulah dia tanda-tanda dan semoga kita sedar dengan apa yang kita dapat.

Semoga kita semua dalam rahmat Allah, sentiasa di berkati dan sentiasa dalam lindungan Allah. Semoga kita bersyukur dengan nikmat dunia yang di beri dan di pinjamkan kepada kita hanya untuk semantara dan pandai-pandai lah kita menggunakan masa yang ada selagi waktu di beri untuk bertaubat. Amin..

sekian Wassalam..

No comments: