Tuesday, July 20, 2010

WHAT THE FU*k!!

Inda kan besanang. Inda nampak CHOP di kepala ku ani kah F*** YOU! Marah ku eh. Gatal satu. Sudah tah usul atu, gatal tia jua. Cuba tah. Bari gali. Terpaksa ku pura pura liat si GArfield. Haha!! Yang jarih kawan ku. Pura pura ku inda notis laki laki atu. Ke kerita ku, panaskan kereta, ia pun ke kereta nya tia jua. Tapi adeh.. GATAL!!! tah jua banar.

Nampak jua kalau inda interested. Pun kan menyuapkan makanan atu, inda bekelip bah mata nya ah. Kalau lalat singgah, baik tu. Inda ia sadar. Nyaman saja tia nya. Paloi laki laki atu banar. Bedua ia. Mula masok ke kadai ani, sekali tebuliak matanya. Bah okay lah.. Sekali bukan berenti di sana, baik jua ke belakangi. Nya kawan ku, inda ia kan tesuap bah, menunggu ku menoleh kali.. (perasaan jua aku atu ah) tapi banar eh. Bari GAli!!!

Entah ah. Luan tah jua. Kecian jua. Tapi .. apa kan?? Sorry lah inda ku telayan, aku ada yang punya. Haha!! Marah karang lakiku. Understanding sudah lakiku atu, bahapa tah lagi kan di jaling jaling. Buang tabiat bah orang ah. Bida eh!!

Kalau you catu, bari gali tu. Bukan nya kan orang suka. Banci ada. Bechap tia you si GATAL. Gatal badan boleh garu, tapi kalau PL GATAL, susah tu. Sampai mati yo! Payah mengubati. Jiwa mesti bersih. Apa ah yang ku dangar tadi ani ah.. pasal kebahagian..

'Mencari kebahagian. Mencari di dalam harta, pasangan, anak, pekerjaan, material. Meninginkan kebahagian. Punca kepada kebahagian hanyalah dengan taat kepada Pencipta kebahagian. Setiap kali kita berdosa, akan lekat satu titik hitam dalam jiwa. Apabila banyak bintik bintik hitam dalam jiwa, jiwa akan hilang kepekaan, lemah sensitivitynya akhirnya diri akan terjerumus dalam satu ruang yang sentiasa membuat kita tidak senang. Akan sukar menilai buruk baik di sekitar. Akan terlupa sukatan bahagia dalam hidup. Dengan bintik bintik hitam ini dia ada rumah besar tetapi rasa tidak selamat, punyai harta yang banyak tapi rasa tidak cukup cukup, ada isteri yang cantik tapi tidak puas puas, ada anak anak yang baik tetapi tidak senang senang, hatinya gelisah dan sentiasa kacau. Kerana jiwanya sudah gelap terputus hubungannya dengan Allah yang menciptakan bahagia, akhirnya orang sebigini akan terjerumus kehidupan berhutang, terus mengatal dengan perempuan perempuan lain, ada sengketa dengan anak anak menghadapi stress yang tinggi. '

Ops!! So Stress kali orang atu. Baik tah.. EEee... Jangan tah mengurat inda tantu pasal ani. Bukan apa, bari malu jua tu. Lain lah kalau tabal and kabal. Selalu di buat. Liat liat mana yang sangkut.. haha!! Umpan umpan dulu, mana tau??? WHATEVER!

No comments: