Thursday, July 29, 2010

Inda bari heran..

In and out. Pesakit sakit. Di Rumah Sakit. I have been sitting here and new two patients baru masok. Now 9.41pm. Male patients. Faces unsure. Not sure. Bari ijap jua. Bila sudah critical, di wad special SICU. Sakit semacam, lain sakit lain jua. Bermacam macam. Duduk di sini, masok ke dalam, meliat keadaan nilu terasa. Hidup singkat jua nyamo.

Inda jua nyaman rasanya. Bila sihat, sihat. Tapi bila sakit, sakit. Kadang bila sihat inda semana mana sakit. Bila di tanya, entah alum sure. Unsure. Apa lagi yang betungguan ani, unsure and curious. Seorang pesakit, satu keluarga mengunjung. Dua pesakit, dua keluarga mengunjung. Berapa ramai? Inda sure jua. Bila besar, ramai tia. Bila kecil, kecil jua. Tapi jarang di Brunei ani kecil keluarga nya.

Entah. Lain wad lain karenah orang. Ia tah. Ada yang betahan tapi inda bejaga. Ani ramai eh. Entah barangkali di wad ani menyatakan serious kali. Still.. bari ijap jua masih. Yang cute, haha.. yang mencari cari wad. Salah katil lah apa lah. Bercerita ketawa jua mendengar. Cute bah. Like sasat di sini? Inda bari heran.

Hidup ani inda jua panjang. Inda jua pendek. Inda tau. Kalau panjang umor sampai ke seratus. Kalau inda bila bila saja di bawah seratus. So inda tani tau yang mana satu plan yang di sedia kan untuk kitani. Yang penting, bersedia saja kali. And berbuat baik lah kitani arah orang. Inda kira siapa orang nya. Mana tani tau. Jangan busy body, jangan memeduli hal orang. Peduli hal sendiri. Ada reason why. Ada kena mengena dengan kehidupan tani dari awal hingga ke akhirnya.

No comments: