Friday, December 31, 2010

KOLEKSI MUTIARA KATA

Peduli lah hal orang jika ia untuk memperbaiki keadaan, jangan peduli dengan cerita keaiban orang jika ia merosakkan keadaan, pedulilah diri sendiri untuk dapat mengelakan diri dari yang buruk untuk memburukan keadaan, dan kekalkan keyakinan diri dengan kebaikan untuk kebaikan keadaan.


Jangan memilih hanya sebab suka. Pilih juga walau tidak suka. Keajiban datang tanpa kita ketahui, kandang yang sebab suka jadi tidak suka dan yang tidak suka jadi suka. Kita boleh kata tapi belum dapat menyatakannya dengan pasti.


Jangan di sesali masa lalu.Lupakan. Hari ini hari baru. Setiap hari yang bakal di lalui akan ada cerita baru, episod baru dan buku baru dalam hidup. Bersedialah dengan kekuatan mental dan tenaga untuk menghadapi apa yang akan di lalui dalam hidup agar ia akan lebih bermakna dalam hidup dari mengenang dan kesal dengan masa lalu.


Kamu boleh jadi hero di dunia. Kamu boleh tipu orang di dunia. kamu boleh ada power di dunia. kamau boleh buat apa yang kamu suka. kamu rosak kan orang demi nama hero. Semua itu hanya di dunia saja and kamu tau itu sementara..

You like hubby orang risiko tinggi. You like single, risiko tidak setinggi hubby orang. Same goes - You like wife orang risiko tinggi. You like single risiko tidak setinggi wife orang. Andangnya tu. Orang punya suka diri punya inda suka. Padahal yang diri punya jauh lebih baik dari orang punya. Inda payah tah buat BLAC...K MAGIC. Karang sudah inda suka, sendiri yang susah. Paham ka?


Harapan memberikan semangat untuk terus berjuang dalam hidup.

Senyum. Senyum lah selagi boleh senyum jangan sampai nikmat senyum hilang baru ingin senyum.

Today is today. Tomorrow is tomorrow. Do whatever you can for today... and let tomrorrow comes when it comes to see you. You see today. Today see you. You can't see tomorrow, but tomorrow will always there to see you..

kalau kan berjaya teruskan usaha, kalau ingin berjaya ya boleh. Jangan menindih orang saja demi untuk berjaya. Setinggi mana pun, akan jatuh tu.. bukan sekarang tapi akan.. lebih dashyat dari yang di imaginasikan..

CREATED BY ZURA


No comments: