Friday, April 1, 2011

MUTIARA KATA

SaLam Lai. "Sedekah amaL jariah,Doa anak yg SoLeh dan ILmu yg diManfaati merupakan tiga bekaLan yg mendamaikan Manusia di aLam BARZAKH." AnniE RIMBA. TQ Lai.

"Ingatlah bhwa Doa org2 yg dZalimi &Dfitnah sungguh Mustajab di sisi Allah S.W.T" Dari HjhRosmahwati Hj Jamil serta kelurga di Per.Lmbk Kanan

Bazilah Isnan Trying to forget someone u love is like trying to remember someone u never met.

Nur Kasih hanya di lautan sampai jua ke tepian,hanya dlm kehidupan hanya keinsafan dpt menyedarkn kita

Nurrawiee Semudin jangan berputus asa apabila menghadapi kesusahan, kerana titisan hujan yang jernih juga berasal dari awan yang gelap. :))

Diyana Ht Seberapa besar dosa yang tlah dbuat .. Jika mseh mengingat Allah dan bertaubat Nasuha .. Allah akan mengampuninya dengan niat tidak lge melakukan dosa yang sama :)

Baking Cake orang mukmin sama ada lelaki atau perempuanakan sentiasa diuji oleh Allah S.W.T, sama ada dirinya, anaknya ataupun hartanya sehinggalah dia menghadap Allah S.W.T tanpa dia membawa dosa sedikitpun. -hamba Allah.

Rahmah Fadzil ‎'Mngmbil ksmpatan atas ksusahn org lain tdk akn kekal lama,malah akn mdpt blasan 2x gnda tiap2 prbuatn itu.Ssungghnya Allah s.w.t tdk mduga umtnya tnpa btas kmampuannya&yg baik itu dtg drnya jua..(Allah s.w.t) waallahua'llam..Hy Zura~:) Rahmah @muara

Aisya Hazmi ‎"Hitunglah kesyukuran mu,bukan kesukaran mu,Besarkan rasa nikmat kita kepada Allah,kecilkan rasa ujian yang ditimpa keatas kita"

Hjh RosePutera Ternakal Elisha jika kita memohon sesuatu kepada allah pasti tidak akan kecewa namun jika kita memohon kepada manusia kadang2 kita dikecewakn

KhairulSadek Hz janganlah kita menuding jari kesalahan orang lain, sedangkan kita juga melakukan kesalahan, lihat lah diri kita dahulu..

Aisya Hazmi Siang itu terang,janganlah gelap dengan dosa mu,dan malam itu gelap terangkan lah dengan ibadahmu...aisya d Bsb...


Hjh Rose

Andai perjuangan ini mudah, yg dizalimi pasti berada di jalan yg benar.Memang sedih bila kita di fitnah.
"Lebih Baik di Fitnah daripada menfitnah"

Maka "Sabar" senjata mulia hadapi ujian
...
IKhlas Dari : Hjh Rosemahwati Hj Jamil

No comments: