Saturday, April 10, 2010

PANDU CERMAT JIWA SELAMAT!

I received messege from salah seorang Penguna Jalan Raya. So i would like to share it with you.. About bikers.. Bikers yang tidak bertanggong jawab ketika menggunakan jalan raya. Lain lah bikers yang PRO dan bertanggung jawab. So we know which and which. Ada yang baru merasai riding, so agak kambang sikit kali. Tapi ada yang sudah PRO enjoyed their ride. Unfortunately she yang memandu ani terjumpa dengan riders yang ahem.. kurang sopan santun nya di jalan raya. Well.. well...

salam zura.. bila u on-air lagi?
can u help me..
just wanna share ah..
hehe a story lah..
i hope u gonna share it with ur listeners nanti yeah hehehe..

macamani.. tadi masa ku otw kn balik ke rumah bakas dari mengambil my sis skulah.. around 12+pm lah ah area kn masuk ke bengkurong arah jembatan ah.. before atu relek2 lah ni ah drive..

kali ada satu geng bikers ni.. yg ku teliat ah bini2 ada dua orang yg laki seorang.. yang ku sakit ati ah.. one of the bikers ah.. bini2 bah.. sudah tah suka2 ati durang kan melasut-lasut memotong kreta orang..sudah nya memotong nda sadarkan diri atu sampai kan telanggar my car.. langsung nda ia tau2 bh bini2 ah..eh marah ku eh..

kali ku ampiri bah ia.. dari belakang maksud ku (i know bahaya tu..tpi i dont know sakit ati bh sudah tu).. kali u know zura.. di takannya minyaknya sampai melatup bah exos nya ah.. sakit ati ku eh.. bini2 macam atu tu kan tunjuk samseng di jalan.. inda guna2 bah..

banarnya dari dulu lagi ada certain bikers yang macamani ni suka2 ati memotong kreta orang.. tahulah it easy for them kan kalau jalan jam.. tapi kalau inda berhati2 bukan saja kn mbahayakan diri durang tpi urang lain jua.. ani kadang2nya bagi tekajut bah durang tiba2 ada di sebelah kreta tani tu..

so..hopefully u gonna share this zura with the others.. i really hope yg ada undang2 untuk bikers di brunei ani..

ok zura thanks for reading my email ani hehe.. have a nice day..


That's the end of the story. So beringat ingat lah. Tidak semua tidak bertanggungjawab, tapi kalau terasa, satu signal maka nya mula lah berhati-hati. Jangan marah pada teguran, untuk kebaikan bersama. Teguran untuk kebaikan untuk siapa yang boleh menerima, kalau sebaliknya, gadai nyawa sendiri lah, jangan bawa orang lain... Mun paham bisai! Thank you for reading.

No comments: