Saturday, April 10, 2010

Kahwin?

Why would you be takut untuk kahwin? Setau ku iblis dan syaitan saja takut umat manusia Islam berkahwin. Kalau boleh berzina saja dan mengumpul dosa. Ada kan di heret nya ke neraka jahanam. Setau ku kalau kahwin ani indah. Halal. Kalau takut kahwin, cuma untuk orang inda mampu, mungkin inda cukup duit. Tapi ada jua orang miskin kawin, dan bahagia sepanjang perkahwinan. Tapi ada orang yang mampu takut kan kawin. Notis that? Why?

Takut kawin? Setiap umat Islam yang berkahwin, selamat lah tu. Mati iblis dan syaitan atu inda dapat mengoda. Tantu. Tapi yang belum kawin, tidak mustahil terjerat and di hasut. Dan bila sudah bersama tantu berzina. Apa kah berzina ani ringan? Au nyaman 5 minit, ia tah tu rasa syurga tapi dosa. Dosa yang besar. Inda takut berzina? Tapi kawin takut?

Bangang ku mengenai topik kawin ani. Why? I was married once. Di kurninakan a child. And now he is 11 years old. 12 this year in June. But very unfortunate my marriage ended sooner than i thought. I though death will do us part. But hey.. jodoh di tangan tuhan. So tiada jodoh di sana. Now he is married to my relative and i am in good terms with them. Happy family. I am happy for him.

I believed Allah sudah menulis jalan kehidupan masing masing. Hidup Mati Jodoh semuanya ketentuan Allah. So apa kan di takutkan? Dosa yang di buat inda takut? Mati dengan dosa inda takut? Orang inda nampak, tapi Allah tau tu.. so is takut still the problem?

I believed that FAITH must ada in our life. No FAITH? Baik tah mati. Jangan tah hidup. Bedosa saja. OHhh.. i need to go out now. I will sambong this later. Stay on and let me know.

Ps. iblis and syaitan ketawa bertepuk tangan with orang yang with no FAITH. Ia tah mau nya tu. Ketawa and bertepuk tangan, tewas manusia inda mau kawin biar berzina saja. Ketawa and bertepuk tangan bila Masjid kan di bina inda jadi di bina. Ketawa and bertepuk tangan bila Masjid runtuh.. Well.. apa kan di takutkan?

This is a sign where MOVING ON and bertawakal minta perlindungan dari Allah agar di temukan dengan jodoh jika ada dan di jauhi dari Dosa! dan hasutan iblis dan syaitan! Ya Allah.

No comments: