Monday, January 26, 2009

DARI KAWAN KU

-"Lai puas hatiku u mencakapi c ustaz ah!! BusyBody jua orangnya. Keimanan dan alim nya seseorang atu bukannya terletak pada pakaian nya dan tudong nya. Jgn di sangka orang yang makai jubah dan betudong atu alim ulama. Dan jgn sesuka hati menyuroh sasaOrang atu membuatamal & menyuroh kitani sembahyang dan beramal. Jangan tad di peduli tu lai kan cakap2dari ustaz atu.. Ea bukannya tuhan yang menentukan hidup dan mati kitani lai. Allah maha berkuasa di atas segala2ny. K lai ku syg you".

-"leng, bukan orang menulis dalam chat box atu yang menentukan hidup mati seseorang. Dan ia tidak berhak dan layak untuk bercakap macam atu. Kalau ia benar baik, kalau ia benar beriman dan baik, ia akan menagor tanpa menyakit kan hati seseorang. Allah yang berkehendak dan layak untuk menentukan hamba nya atu baik atau burok. Selagi nya manusia alum lagi berhak untuk mengatakan seseorang atu baik atau burok."

just dari kawan kawan ku.. banyak lagi but ani yand dapat di rekod kan.... heheh.. So cermin dulu diri kitani sebelum kitani menyuarai mengenai seseorang. Dari seorang hamba mu yang jahil - Ya Allah.. jauhkan aku daripada kejahatan perbuatan, penglihatan, perkataan, pendengaran yang boleh merosakkan aku dan kuat kan lah imanku dan kesabaran ku untuk menjalani kehidupanku seharian dengan sempurna seperti yang kau kehendakkan.... Ku memohon keampunan dari kesalahan yang ku lakukan untuk hari ini dan berikan lah ku jalan yang terbaik dunia akhirat.. .. Amin...

No comments: