Friday, August 5, 2011

MUTIARA KATA TODAY ...

  • Adie Nordin Sesuatu yang baik itu tidak semestinya baik,
    sesuatu yang buruk itu tidak semestinya buruk.


  • Yus Fa'sych Yang baik tidak sebegitu indah,yang buruk tidak sebegitu hina..


  • Jing Less Xll Sdh hukum dunia, dlm memilih langkah, ada kala pahit ada jua dsbalikny..
    Satu msa brsama,
    tiba tika brpisah wlau hati tk spenuh rela... Hehe itu aje jingles 4rm kg ayer


  • 'Bidadari HatiMu' Sebenarnya, hidup ini akan terasa amat indah seandainya kita sentiasa cuba melihat ke dalam mata hati kita bahawa sesungguhnya orang-orang yang berada di sekeliling kita adalah insan-insan yang hebat walaupun ada di antara mereka secara terang-terangan menyatakan kebencian atau menghamburkan kata-kata yang kesat terhadap diri kita..

    Cubalah untuk tidak membenci mereka kembali atau memulaukan mereka daripada penghidupan kita.. Sebaliknya, fikirkan kembali segala kebaikan yang telah ditaburkan di sepanjang perjalanan hidup kita dan berilah pengiktirafan kepada mereka dalam setiap doa kudus kita seharian.. Moga kita semua bakal dimahkotakan oleh Yang Maha Pencipta dengan binaan mahligai di syurga yang kekal buat selama-lamanya..


  • XiiMummy Vios Twentyfour JUJUR dlm apa jua perkara bukanlh sesuatu MERUGIKN & BERDUSTA Mengenai sesuatu takkn pernah MENGUNTUNGKN!!


  • Aiman Mvsm hidup pnuh wrna wrni..ttpi tk mcorak wrnanya mgikut tona yg kta mau amatlh sukar..krna itulh hukum karma tuhan..


  • Adi Adryan sesuatu yq bek kdnq2 luaran'y ja & trkdq hti yq bek trtutup krn trsembunyi..nie fktor yq mmbuat slalu slh fham,jdi kesimpulan'y,jnq prnh brprasanqka bruk sma orq lain,hhee.. :)


  • Nur AMir Belajarlah BERSYUKUR walau KEKURANGAN
    Belajarlah IKHLAS walau TAK RELA
    Belajarlah TAAT walau BERAT
    Belajarlah MEMAHAMI walau TAK SEHATI
    Belajarlah SETIA walau BANYAK GODAAN
    ...Belajarlah MEMBERI walau TAK SEBERAPA
    Belajarlah MENGASIHI walau kau DISAKITI
    Belajarlah TENANG walau kau sedang GELISAH
    Belajarlah PERCAYA walaupun SUSAH
    Percaya bahawa Allah masih sanggup menolongmu..


  • Malmes Mesmal Berusahalah dengan ikhlas tanpa memikirkan balasan semata-mata, kerana semakin tinggi keikhlasan di dalam diri, semakin tinggilah balasan baik yang akan diperolehi dalam keadaan sedar atau tidak

No comments: