Wednesday, May 26, 2010

Jangan Persiakan Hidup Awda dengan..

Segmen sambung2 "jgn pesiakn hidup awda dgn mencari kesilapn org lain lebih baik baiki diri sndiri" Pssst.. pernah you dangar tu? Or you sendiri yang say it. Well sometime true. Eh? sometime kan? or selalunya kan? Kenapa tu ah? Well..well... ada orang atu inda puas dengan apa ia dapat, so cari pasal. Apa lah.... Kecian jua. Kadang kitani ani buat sesuatu, maybe ada selekoh dikit, so jalan yang di harapkan inda tercapai. Tapi yang di harapkan arah orang lain pulang.

Sound familiar? Pernah you mengalami ni kah? So apa you buat? Cari pasal? Why? Kepuasan diri kah or apa kah? Kecian jua ah.. Tapi you know, atu sudah you plan plan, tapi inda jua jalan. Barangkali Allah ada menyediakan masa depan you yang lebih baik yang you hendakkan dan harapkan.. dan hanya mencoba you dengan sesuatu yang you inda suka, and dari sana akan membuatkan you lebih matang.. Barangkali niat alum lurus, that's why jua.

Dalam kehidupan, kita semua akan merasakan semua, tapi how we handle it atu kitani punya bisnes pulang. Bukan dengan mencari pasal dengan orang disebabkan sendiri punya keulahan, orang pulang kana. That's why. Kalau niat bersih, tiada yang untuk menyakiti or untuk keuntungan dan kepentingan diri sendiri saja, well.. tunggu tah.

And also, baru jua di berikan kuasa sedikit, bah... belabih-labih tia jua. Jangan miatu. Meskipun you rasa you expert, PRO, pun berumur dari orang orang yang baru, maupun yang muda ataupun orang yang biasa biasa yang bertugas jua, hormati dan sama-sama menangani apa jua masalah yang di hadapi dengan tugasan, jika tidak berpuas hati jangan tah tarus ke atasan untuk meyelasaikan masalah atu. Well you inda suka, you katakan. Tapi alum tantu orang lain inda suka. Mentang you ada POWER, you boleh buat suka-suka.. Well..

Sebab atu tah kali antara nya yang kitani inda di beri sepenuh kuasa. Allah lebih tau akan niat kitani. Inda kitani bawa mati tu panggkat or kuasa.. Baik jua alum di beri kuasa... Kalau inda, inda tau apa lagi.

This ada kaitan dengan Sambong-Sambong yang tertulis di atas tadi. Inda ada untuk siapa-siapa, saja dari pandangan i sendiri. But you know lah, we all manusia biasa saja, POWER adalah untuk ALLAH YANG MAHA BERKUASA. KESOMBONGAN pun bukan buat kitani. KESOMBONGAN hanya ALLAH YANG BERHAK MEMILIKI. Bari malu tu kalau manusia macam kitani yang senang boleh mati bila-bila sombong.

Last sekali, maaf jika you tersinggong. Tiada maksud untuk menyakit kan hati, tapi hanya apa yang ada dalam minda ani untuk di kongsikan sama. Bukan jua ku tau kan menulis dan berfikir dan memblog ani, ku tahu Allah memberikan kesemuanya.. Ya Allah, thank you.

No comments: