Saturday, February 27, 2010

Pasal Mengail..

Kemarin punya cerita. Ke Pantai Serasa raun. Ada yang berkeluarga baru datang cari tempat. Ada yang sudah dapat tempat. Ada yang duduk di pinggiran makan berdua-duaan. Ada yang baru melapik-lapik batu kan duduk. Anak perempuan membuka selipar duduk atas selipar, anak laki laki menarik-narik baju mama .. Baru jua ku landing, kan turun, ada tia ku meliat lizard yang licak and panjang arah batu, tarang jua mata ku. Warna lizard atu macam batu, pindah tempat tarus eh. Yang lain nya ada juga yang memancing ramai-ramai, envy ku meliat. Tapi nada dalam family yang punya interest mengail.. haha except late father side only.. Ada yang mengail 'siok sendiri' (dengan maksud baik), berkerusi lipat atas batu, betikar kecil di bawah kerusi lipat, mengadap ke pantai. Tangsi kail di tunggu, betupi, bekaca mata, cukup segala, i wonder besunblock kah jua, inda sempat bertanya.

Ada yang mengadap pantai berkelah, tapi ada jua tangah tangah pantai entah kesukaan masing-masig. Tapi ada jua kereta yang mengadap pokok-pokok dan ranting-ranting kering. Di hujung Pantai Serasa ada kan jalan raya. Terbahagi dua. Kanan meliat laut ke kanan menuju ke Serasa. Kiri meliat ke laut kiri menuju ke Serasa jua. So in between atu, ada pokok-pokok pantai kan.. sebelum ke laut nya. So ada lah beberapa buah kereta yang mengadap pokok. Ku tanya kenapa suka meliat pokok? Rupa nya inda payah bepampan-pampan pakai Sun Screen. Oh... Okay. Siok saja dan tenang saja couple yang ada dalam kereta. Cuba tah liat mengadap pantai, ada indah nya. Oh well.. lain orang lain sikap. haha.. Atu story nya di pantai Serasa.

Yang membuat kan ketawa.. yang mengail beramai-ramai, yang dapat ikan manang, happy. Yang inda dapat , dangki. haha. Dangki? Banar kah tu?

No comments: