Monday, August 19, 2024

Hey kamu!




Lain lah dulu, lain lah sekarang.  Inda kan sama. Pengalaman mengajar kitani untuk lebih matang atau masih jua sama macam dulu.  Lain lah hal nya, kalau orang atu rasa ia macam malaikat!!  Sorry lai, kau yang inda pandai berubah. Malu ku eh... 

Dalam kehidupan kitani ani, terpulanglah masing-masing mengurus diri atu untuk jadi baik atau sebaliknya.  Sedangkan menulis blog ani lai, bukan ku jua rasa ku ani baik. Tapi di mata siapa rasa kamu kamu rasa kamu lebih baik dari aku, atau dari orang lain.. Mustahil! Allah jadikan kitani manusia, sama saja lai.  Mun kau rasa kau lebih baik dari aku, atau orang, bah banar tah tu.  

Kalau kan jadi baik, entah ah.  Apa kan baik ani? Kalau kan jadi jahat, entah ah.  Apa kan jahat ani? Macamana kau menilai ani?  Dari sejarah, dapat jua kitani liat. Apa jua yang berlaku pada manusia dan pada dunia ani, semtara saja lai. Abis atu ilang jua semua meninggal.  Apa steady nya?

Dalam keadaan marah, macam-macam keluar dari mulut.  Tapi dalam keadaan yang inda marah, masih jua macam-macam keluar dari mulut. Bowh! 

bye!




No comments: