Tuesday, August 13, 2024

DO'A selepas sholat.

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam, selawat dan salam keatas junjungan Nabi Muhammad SAW, ahli keluarganya dan para sahabat sekelian. 

 

Ya Allah

Aku tidak punya apa apapun yang boleh ku tunjukkan,

namun aku berharap Engkau menyukai salah satu kebaikanku walaupun kebanyakan yang kumiliki ada 'DOSA', 

Ya Allah, sibukanlah aku dengan kebaikan hingga aku lupa akan kesedihan, 

Jauhkan aku dari rasa lelah hingga aku bersyukur atas keberkahan Mu Ya Allah, . 

Ya Allah, jika memang do'a yang ku langitkan terhalang dengan dosa yang kulakuan, maka kabulkanlah do'a ibuku Ya Allah

Ya Allah, tunjukanlah kepada hambamu ini seindah apa hidup ini dan semudah apa hidup ini.

Ya Allah, apabila rezekiku berada diatas langit, maka turunkanlah.

Apabila rezekiku berada di dalam bumi maka keluarkanlah,

apabila rezekiku haram, maka sucikanlah.

2024 ini dan sekejap lagi 2025,

Ya Allah, mudahkan lah urusan Ibuku dan bapakku, kabulkan lah do'a mereka, Ampunkan segala dosa-dosa mereka, haramkan wajah dan tubuh badan mereka dari jilatan api neraka,  Ya Allah, jaga mereka untuk ku Ya Allah. 

Ya Allah, mudahkan lah urusan anaku, kabulkan lah do'a nya, sukseskan lah dia, naikan darjatnya, jadikan lah dia seorang yang bijaksana dalam segala hal, kurniakan kepadanya ketahanan mental, fisikal, zahir batin, dalam menghadapi cobaan hidupnya dan semua hal yang berkaitan dangan nya.  

Ya Allah, mudahkanlah urusanku dan semua hal yang berkaitan denganku, 


Aamiin Ya Allah. 

💓


No comments: