Friday, November 27, 2009

PS..SSTTT....

Wahai pembaca bloggers yang perhatin lagi berakal fikiran dan waras, kamu adalah pembaca yang baik hati. Mempunyai maksud yang tersendiri dalam apa jua. Saya tidak akan mempertikaikan atau mempersoalkan maksud yang di ajukan. Ganya saja.. bila sudah membaca penulisan daripada saya sebagai blogger, jangan lah di persoalkan sama ada di ambil tauladan atau hipokrit. Tanyakan pada diri sendiri. Renungkan pada diri sendiri. Apa kah maksud di hati..
Sambil membaca ... maybe bukan dari saya sendiri tapi dari yang lain nya, tanyakan pada diri sendiri.... Tanyakan lagi pada diri sendiri... apa kah cerita ini mencuit hati diri sendiri untuk memberi kesedaran.. jahat kah bloggers ani sagainya kan mengongsikan cerita certia yang baik sebagai contoh maybe sesuatu yang boleh memberi kesedaran? Tanyakan pada diri.. tanyakan jangan sekali.. Plastik, hipokrit or what so ever pendapat dari pembaca, terpulang kepada pembaca kembali.. iaitu diri sendiri yang membaca. Tanyakan sekali lagi.. tanyakan beberapa kali kepada diri sendiri... Ada kah diri sendiri jika mendapat ilmu ada cerita sebegini hanya untuk diri sendiri??? Tanyakan?? Mencari ilmu bukan saja dari membaca.. malah dari pengalaman dan pelbagai cara. Tanyakan pada diri.. ada kah diri sendiri saja yang kan mau tau cerita yang baik? Barangkali diri sendir yang hipokrit... mungkin.. tapi maaf kalau saya salah.. Cara saya mengongsikan seseuatu ada lah dari blog saya, dan saya mempunyai cara tersendiri. Jika pembaca mau membaca di persilakan.. Jika ia memberikan kesederan kepada pembaca.. Alhamdullilah.. Jika sebaliknya maaf kan lah.. Tuhan yang mengetahuinya..

Saya pun pembaca, tapi tidak pernah mempersoalkan... apakah penulis ani sagai nya kan menunjukkan kepandaian nya? Lebih-lebih lagi kalau kenal dengan penulisnya.. jangan baca dari luaran nya saja, isi hati hanya Tuhan saja yang mengetahui. Wahai pembaca yang budiman, inda payah tah di ceritakan keaiban manusia.. yang penting kita sendiri. Jika saya membaca dari penulis yang lain, saya selalu mengatakan pada dalam lubuk hati.. Wow.. i wish i can write like that.. i wish .. i wish... tidak pernah kan mempersoalkan.. Eh apa kan penulis nya ani.. kambang? di luar hidup nya inda jua tantu.. apa kan ni hippokrit???? hahah...

Sekali lagi.. kembali kepada diri sendiri. Jika mempuyai extra ilmu, kongsikan kan bersama. Jangan di persendakan dan di persoalkan. Jangan karit dengan ilmu. Jika memberi kesedaran, sebarkan.. Jika sebaliknya.. beristifar saja tah..

Ps. Tanyakan pada diri sendiri ada kah aku ani hipokrit? Plastik?


Salam....

1 comment:

en_me said...

salammm akak dj zura itewww..